ÅRSMELDING FOR 2007.

Styret har bestått av: Jan K. Torgersen, formann, Kjell Bols nestformann, Kåre Haga, kasserer, Bjørg Aksdal, sekretær, Bjørn Roar Børresen, Ivar Andersen. Varamedlemmer: Bodil Hagum, Anne Karin Ferkingstad, Sigmund Aartun og Johan Gramstad.

Styret har hatt 8 møter og behandlet ca. 50 saker. Det har dreid seg om møteprogram, turer og vandringer, oppfølging av prosjektgruppene m.m.

Det har vært avholdt 4 medlemsmøter:

Årsmøtet 15/2 ble ledet av Ole Fredrik Vølstad, årsmelding og regnskap ble vedtatt uten merknader. Valgene ble i samsvar med komiteens innstilling.
Svein Magne Olsen kåserte og viste billeder av gamle hestelandbrukskjøretøy og — redskap.

På møtet 19/4 kåserte tidl. Statsarkivar Hans Eivind Næss , og viste billeder om gamle vakre trehus i Rogaland. Blant disse var bi. Lille Ledaal, den gamle Eskelandsgården, huset til Berge Bergesen (Sig mund Aartun) “gullmannens “hus og Vølstadgården.

Høstmøtet 18/10 var viet “Stavangerfjord”, kåseri ved Helene Bjømtvedt. Flere av medlemmene hadde minner om turer med “Amerikabåten”

På julemøtet 6/12 kåserte Einar Sandstøl om, - og viste gamle postkort med Stavangermotiv.
Tradisjonen tro, var det sang av Stavanger Shantykor og risengrøt med mandel.

Det har vært 60-70 medlemmer på møtene, kaffepause med “Tastadrøs” og utlodning.

Til side 5.